Doorheen een intensief coachingstraject van vier maanden vergaar je verhelderende inzichten omtrent jezelf als sales professional én je potentiële kopers. Je leert op een andere manier kijken naar het verkoopsspel. Deze inzichten helpen je om het verleidingsspel tussen verkoper en koper beter te spelen, waardoor je gegarandeerd betere verkoopsresultaten boekt. Zowel vandaag als op lange termijn.

Waarom een salesstrategie?

Veel bedrijven – vooral KMO’s – staan amper stil bij hun salesstrategie. Ze willen én hoogstaande innovatieve producten leveren, én de scherpste prijzen aanbieden én een ijzersterke klantenservice garanderen.

Je kan onmogelijk in alles uitblinken

Je kan evenwel onmogelijk uitblinken op al deze waardedomeinen. Hoogstaande kwaliteit en de scherpste prijzen op de markt zijn vrijwel onmogelijk met elkaar te verzoenen. Door geen keuzes te durven maken, beschouwen potentiële klanten je bedrijf als vis noch vlees.

Naast een gebrekkige en onduidelijke positionering staan veel bedrijven amper stil bij de klantenervaring die ze genereren. Wat willen we dat klanten denken over onze prijs, onze service, onze bereikbaarheid, onze producten en diensten,…? Welke ervaring of beleving willen we onze klanten bieden? Hoe kijken klanten naar de producten of diensten die wij aanbieden? Door hier niet of amper bij stil te staan, focus je onvermijdelijk op de verkeerde zaken.

Daarnaast worstelen tal van ondernemingen met hun pricingstrategie. Ook dat maakt deel uit van je salesstrategie.

Wat omvat een sterke salesstrategie?

Een sterke salesstrategie staat garant voor een duidelijke positionering van je bedrijf, waarbij je doelgericht specifieke klantensegmenten de beoogde klantenervaringen laat beleven.

Je werkt daarbij volgens een weldoordachte prijsstrategie die een succesvolle verkoop verzoent met winstmaximalisatie.

Met een sterke salesstrategie geef je aandacht aan de juiste prioriteiten. Hierdoor verhogen je marges, bespaar je kosten én verkoop je meer.

Sales strategie

Hoe komen we samen tot een sterke salesstrategie?

Het uitwerken van een sterke salesstrategie verloopt in verschillende (groeps)sessies. Als externe partij werken we als deskundig klankbord en nemen we vooral een coachende rol op ons.

Met ondersteuning van cijferanalyes geven we samen duidelijke antwoorden op volgende vragen:

  • Op welke manier willen we ons als bedrijf positioneren?
  • Welk waardepakket moeten we onze klanten aanbieden?
  • Wie zijn onze juiste klanten?
  • Welke potentiële klanten moeten we bereiken?
  • Wat is onze optimale pricingstrategie?
  • ...
We passen heel bewust een coachende aanpak toe. Alleen zo kom je tot een sterke salesstrategie en een sterk intern draagvlak bij de bedrijfsleiding.

Nood aan een sterke salesstrategie?

Maak hier je afspraak voor een gratis eerste adviesgesprek

Maak je afspraak